Di keheningan pagi...

Aku terlalu teramat tersangat tersungguh HAPPY la kann for sure
*sumpah cikgu BM aku kecewa la kann kalau baca*
sebab apa? okay laa. nak tahu, aku story elok elok. 
if tak nak, bole jalan pegi usha belog bangla lain laa kan
biasa cuti cuti ni kan mana laa aku rajin sangat nak bangun awal awal pagi kann
*apasal banyak sangat 'kan kan' ni deeba?* sukati aku lah kann
tapi pagi ni aku dengan larat tak larat sangat bangun awal. 
semua ni gara gara Muhammad Syazwan yg careless
hilangkan memory card dia time kami dating semalam 
*okay awak patut rasa sangat bersyukur
sebab saya tak sepak sepak terajang muka awak yg comel tuu. woot woot~*
wee kami dating kat taman awam depan rumah aku. tak macam korang kan.
dating kat bandar, MacD dan segala bagai tempat.
*attention! aku masih di bawah jagaan keluarga. masih dikong-kong mati-matian*
 
Actually, petang semalam kami ada lah kan buat drama yang mengusik kalbu gitu.
drama jadahh. gaduh gaduh sayang lah katakan. aku mula dan semakin mengganas.
Syazwan jugak lah yang terpaksa mengalah dengan perangai childish aku ni kann. 
mak aihh sumpah menyusahkan. maafkan saya, ye awak? sobs sobs
*saya beruntung dapat awak yg terlalu tersangat memahami saya :')*
okay sudah deeba. diam.
Malam sebelumnya, aku dengan dia dah plan nak cari benda alah tuu pepagi.
So, pagi pagi tadi dengan plan nak berjoging demi kuruskan badan yang dah kurus kering, 
aku dan ditemani adik aku pun pergi lah ke taman depan rumah
dengan harapan yang teramat terlalu tersangat besar nak cari memory card tuh.

 Wohoi, finally dengan instinct Syazwan,
aku terjumpa ternampak dan terlihat memory card tu di situu situu.
Pehh berbaloi-baloi usaha aku kann *apa lah sangat usahanya*
Seterusnya, aku meneruskan sesi berjoging jalan kaki slow slow di pepagi hari itu.
 Kebetulan, taman awam tuu hanyalah sebelah menyebelah dengan
Bangunan Sultan Iskandar
*tempat ibu aku bekerja*
Sedang aku sengal sengal kaki memijak tempat exercise kaki yang berbatu batu tuu,
suddenly, aku terpandang ternampak dan terlihat Kenari car benombor flat bla bla bla
Aisehh ibu aku lah pulakk. Dia ternampak aku dan adik aku dan jugak Syazwan di situu.
Aku dah cuak *muka pucat kehitam-hitaman (?)* takut kena marah sebab pagi pagi dah dating
Rupa-rupanya ibu tak marah. WOW! okay, aku tahu aku jakun kan.
Siap ajak Syazwan keluar breakfast lagi. HAH? okay, again.
Mula mula, si dia ni agak malu malu rabbit lah nak ikut kan.
Dengan tak teragak-agak dan kejamnya, aku berkata pada dia.
 'eh bukan senang dapat makan dengan ibu. jomlah ibu dah ajak. kalau tak nak, kita putus!'
dia mengeluhh 'alaaaaaaaaaaaa' and lastly,
dia pun sanggup menebalkan muka berinci inci demi aku yang dicintai
HA-HA-HA

Ibu bawa kami di satu kedai makan. *dekat je kedai makan tuu dgn taman. alahai*
Sesi berorder-order dan bersuai kenal lah ibu aku dengan Syazwan
seperti ibu mertua dgn menantunya
hehehehe apakah? sshh diam
Sedang aku makan roti telur dua yang kureng sedap tuu,
ibu aku boleh pulak tanya gini kann
'eh deeba, apa kena kau bangun pagi pagi ni. biasa pukul satu dua baru bangun'
dengan muka yang tak berperasaan dan tak malunya,
aku angkat tangan kanan dan menghalakan jari telunjuk aku kat Syazwan sambil berkata
 'tu haa kejut! haihh'
*Okay, kesian Syazwan. saya tahu awak bengang. saya saja nak tambahkan bengang awak*
hehehehehe

Then, ibu aku pun send lah dia balik ke taman sebab motor biru kilat kilat dia kat situu.
Haa, itu pasal lah aku HAPPY semacam je ni kann :D
aww aww, OMG jangan jealous.
HAHA takde meaningnya la kan?
alahai maybe lu orang siap dah makan angin tiga hari dua malam
dengan family bawak balak lu lagi
ini merupakan suatu ketidaknormalan kepada diri gua
Whatever it is, aku SUKA GILAA :)

p/s : Ibu yang sporting dan Syazwan yang bengang. Dua dua aku sayang :) HAHA